首頁 > 初中作文 > 初三作文 > worldexpo 500字作文 ( 手機版 )

worldexpo_500字

分類:初三作文  字數:500字  編輯:小景

worldexpo 標籤:childhood作文

Shanghai will host the 2010World Expo .  The World Expo has a long history but it has never been held in Asia. 

So the 2010 World Expo is an honor for all of the Asians. our government has promised that it will be the best one. And Shanghai, as a host city, will have more chances to develop quickly. 

As a student in Shanghai, I should learn English well so that I can be a volunteer in the Expo to help foreigners know more about Shanghai. 

在我眼中,世博是規模龐大,儀式盛大的。我能想象在上海,有着不分國界,相距五湖四海的人們都討論着這裡的變化,不但環境變得更衛生了,建設也愈來愈好。繼奧運會以後,是第二個是祖國人們激動的盛會。 

  上海的世界博覽會,建設方面有“上海世博會園區”還在周詳規劃中,估計是永久性展覽館。我最喜歡的是世博會的吉祥物——海寶。這是一隻水藍色又帶有活力的小精靈。海寶的形象使用熱情的雙臂和自信的微笑歡迎來自全球各地的朋友們。海寶是以漢字的“人”作為核心創意,因為只有全世界的人相互支撐,人與自然。人與社會。人與人之間和諧相處,這樣的城市才會更加美好。 

  我很期待上海舉辦的世界博覽會,上海一直不斷在進步,祖國人民也很投入在世博。奧運。我相信世博一定也會像奧運會一樣圓滿成功,變得讓其他國家難以取代的境界,為整個中國爭光!希望我也能為世博盡一份力,為世博的來臨喝彩吧

您正在瀏覽: worldexpo500字作文
網友評論
worldexpo 暫無評論