首頁 > 求職應聘 > 求職信 > 中英對照求職信

中英對照求職信

手機:M版  分類:求職信  編輯:得得9

中英對照求職信 標籤:求職信 求職簡歷 求職面試 女性求職

  求 職 信

  尊敬的先生/女士:

  您好!

  感謝您在百忙中瀏覽我這份自薦信,給一個即將畢業的大學生一個機會,在次我對此表示深深的感謝!

  首先請允許我做自我介紹,我的名字叫謝文,是江西省東華理工大學2005屆外貿英語專業的畢業生,獲知貴單位廣納賢才,我幕名而至,真誠的渴望加入,為貴單位的明天添磚加瓦,更願為此奉獻自己的勞動和智慧。

  秉着對知識的渴望,對英語學習的執著,在校期間我認真學習專業知識,並通過了大學英語四六級考試,還通過了全國非計算機專業計算機考試二級。在班上任組織委員一職,組織過班級體郊遊、班內趣味運動會等活動,當然這些都是小事情,但這個機會培養了我很好的組織能力與協調能力。在課外我積极參加學校的各種活動,曾代表我專業在知識競賽中取得一等獎,同時我還參與到社會實踐中,在校期間曾作過家教一職,也曾在網吧擔任過管事一職,還為諾亞舟電子辭典作過市場調研,通過這些社會實踐我學到了很多課堂上學不到的知識,對社會有一定的了解和認識。07年夏天到深圳同學公司打工,對外貿事物的運行和操作有了親身的經歷,我想這是最珍貴的經驗。本人平時愛好廣泛,喜愛音樂,運動,會彈吉他,在校期間還代表我專業參加了足球比賽。同時對軍事與政治頗為關注,經常買關於軍事和政治方面的報紙雜誌研讀,對當今世界的電子產品消費也有一定的關注。伴隨着青春的激情和求知的慾望,我即將走完四年的求知之旅,美好的大學生活,培養了我科學嚴謹的思維方法。更造就了我積極樂觀的生活態度和開拓進取的創新意識。課堂內外的社會實踐、紮實的基礎知識和開闊的視野,使我更了解社會;在不斷的學習工作中養成的嚴謹、踏實的工作作風和團結協作的優秀品質,使我深信自己完全可以在崗位上守業、敬業、更能創業!樂慧眼,開始我千里之行。疾風知勁草,路遙知馬力。古有毛遂自薦,今有伯樂點將。願借您伯有待於您通過“使用”來證明。

  最後謹祝貴公司事業蒸蒸日上!謹附上本人履歷一份,詳列本人的基本資料,社會實踐,技能和學歷。承蒙審閱,不勝感激!

  此致

  敬禮

  求職人:謝文

  < >

  Dear Sir/Madam:

  On my graduation from college next fall, I am desirous of securing a position that will offer me opportunity in the field of import and export trading. Knowing something of the scope and enterprise of your huge export department, I thought perhaps you would keep me in mind for a possible opening.

  I am strong and alert, and shall be twenty-three years of age in July next year. At present I am a student in the college of - but I shall graduate from the college this coming July, finishing the requirements in four years, I have had no business experience, but my college record has been good. My studies have included courses in computer control , foreign languages including German,and foreign trade.During my spare time I readed many maganizes and newspapers about trade.So, I dare to say that I am very good at multinational trading.

  I would appreciate your time in reviewing my enclosed resume and if there is any additional information you require, please contact me.I would welcome an opportunity to meet with you for a personal interview.

  Very truly yours

  Xie wen

  姓名謝 文性別男

  民族漢 族 籍貫湖南新化

  出生

  日期1985/12/16 政治

  面貌團 員

  學曆本 科 健康

  情況良 好

  畢業院校東華理工大學

  專業經貿英語

  通訊

  地址江西省新余市新鋼公司西山嶺路西八棟103 郵編336603

  聯繫

  電話1379489517

  求 職 意 向 外貿、銀行、證券、投資、保險及其他經濟管理部門和企業從事與所學應用英語專業相關的行業。學有所成的我,希望能學有所用。

  心有多遠,路就有多長。不求高薪厚職,但求良好的發展平台,讓自己更好的發揮。真誠希望在貴單位供職,盡職盡責,共同發展。

  教育

  背景1997-09 —— 2001-07 江西吉安安福滸礦一中

  2001-09 —— 2004-06 江西宜春第一中學

  2004-09 —— 2009-06 江西撫州東華理工大學

  個  人  技  能 中文優異,通過國家普通話考試

  英語通過國家四六級考試,具有良好的聽、說、讀、寫能力

  計算機通過國家二級考試 ,對 OFFICE 辦公系統軟件能熟練操作

  德語有基本的聽說讀寫能力

  曾任

  職務班級組織委員

  主修

  課程大學英語、商務英語、英語口譯、英語筆譯、英語口語、英語寫作、文秘英語、英美國家概況、英美文學、德語、國際市場營銷、計算機基礎、辦公自動化、經濟數學,國際貿易

  自  我

  評  價   如果身邊的朋友有事,他們一定會來找我,因為我是值得信賴的;如果朋友有忙要幫,他們也會來找我,因為我是值得託付的;朋友們也喜歡和我交往,因為我是幽默而大度的。

  我不想說華麗的辭藻,以上僅僅是我做人做事的態度和原則,不敢說都做到了,我想還是做到了一些,至少我是這麼去做的。我也有很多不足和缺點,還好,我還有謙虛改進的態度。

  如果貴公司需要一個這樣的人,我想選擇我,至少是不會後悔的選擇!

  RESUME

  Education2005-09—— 2009-07 East China University of Technology

  MajorBusiness English

  Personal Information

  Name:Xie WenGenderMale

  English nameRickyBirthplaceXin Hua

  Hu Nan Province

  NationalityChinese

  Birthday1985/12/16AddressXinyu Jiangxi province

  ID Card362429198512160310

  Phone Number13979489517

  E-mailtmliir@163.com

  Personal SkillCET-4-6.Have a good command of both spoken and written English ,Skilled in use of Windows .office .VisualFoxPro .etc

  Job Experience2005.9—2005.12,Running a Restaurant near by my campus

  Taking as the campus agent of digital products(NewMan,Youbaite,mp3mp4)

  Many times organized group activity such as: Interest Games , knowledge contest , ballroom dance

  get good marks in school practice foreign trade technological process documentary

  Major CoursesForeign trade correspondence. Cambridge international business English. Visual FoxPro. English-Chinese translation course. interpretation course. international commercial law. office automation .computer culture

  Special SkillsCommunicate with different friends ,Learning new things Swiftly Playing Football well

  Hobbies Soccer.Music.MilitaryAffaris.Traveling

您正在瀏覽: 中英對照求職信
網友評論
中英對照求職信 暫無評論